31 Ağustos 2013 Cumartesi

Ekşili Çorba (Maraş)

Geldiğimden beri yediğim en leziz Maraş yemeği. İlk olarak arkadaşımın annesinin yaptığı o soğuk çorbayı hiç sevmem zannetmiştim ama öyle olmadı. Şimdi bu çorbayı her hafta mutlaka yapar oldum. Yanına  bir yemek daha yapmanıza gerek yok. Hem lezzetli hem de bol vitaminli bir çorba...

1 çay bardağı döğme
1 çay bardağı mercimek
yarım top semiz otu, yoksa pancar yaprağı da olur
3 diş sarımsak
1,5 yemek kaşığı  sumak ekşisi( bunu aktarlardan bulabilirsiniz)
1 yemek kaşığı pul biber
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı kuru nane
2 litre su
tuz

Önce döğmeyi iki litrelik suda haşlamaya başlıyoruz.Tabi su göz kararı oluyor benim için, mercimek çorbasına ne kadar su koyarsanız o kadar da su koyabilirsiniz. Döğme kaynayıp  irileşmeye başlayınca mercimeği yıkayıp koyabilirsiniz.Bu aşamada suyunuz az gelirse kaynamış su koyabilirsiniz çünkü mercimek de döğme de çok su çeker. Mercimek ezilene kadar çorbamızı kaynatıyoruz. Kaynayan çorbaya şimdi saplarını yapraklarından ayırdığımız semiz otunu ya da ince ince kıydığımız pancar yaprağını koyuyoruz. Maraşlılar bunların yerine patlıcan ve nohut da koyabiliyorlar ama ben hiç denemedim. Semiz otu çabuk pişen bir sebze olduğu için hemen arkasından ezilmiş sarımsağı ve sumak ekşisini koyabilirsiniz.Sumak ekşisi yerine nar ekşisi ya da başka bir ekşi sakın kullanmayın derim. Çünkü sumak ekşisi çok kuvvetli bir ekşi ve bu çorba onsuz olmaz. Çorbamız piştikten sonra ayrı bir sos kabında tereyağını eritip içine pul biber ve nanesini  koyuyoruz. Pişen çorbamıza bu sosu döküyoruz.Çok basit bir o kadar da lezzetli bir çorba. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: