27 Mart 2014 Perşembe

Pideli Köfte(evde İskender)

Sürpriz ve güzel bir yemekle dönüyorum. Pideli köfte bu yaptığım en güzel etli yemekti. Alçak gönüllü olamayacağım ama sürekli yediğimiz İskender kadar güzeldi. Yaptığım en güzel et yemeği dedim çünkü malumunuz et yemeği yapamıyorum. Küçüklüğümden beri etten pek hazzetmem. O yüzden çok yapmaya heveslenemedim. Ta ki bebeğe yarayacak diye et yemeğe başladığımdan beri.Hala et haşlamalarına hele de pirzolaya burun kıvırsam da baharatlarla etin o sevmediğim tadını öldürdüğüm kıymalı yemekleri çok severim. Örneğin lahmacun ve içli köfte. Lahmacunu yapabiliyorum bunların arasından. İçli köfteyi henüz denemedim. Annemimki kadar güzel olmayacağını düşündüğüm için bir de içine koyduğumuz iki çeşit bulgurun adını öğrenemediğim için herhalde.İşte çeşit olsun diye arkadaşımdan öğrendiğim köfteyi yapıyordum ki dün buzluktan sakladığım pide benzeri lavaşları çıkarana kadar. Pide benzeri lavaş diyorum balık pişirdiğimizde fırından uzun ve tıpkı lavaş gibi tırnaklanmış pideleri veriyorlar. Her neyse. Evde kaşar var acaba kıymalı pizza gibi bir şey mi yapsam diye düşünürken abonesi olduğum bir blogger,adını unuttum:)), bana bu ilhamı verdi: Pideli köfte...Tarif http://www.lezzetci.com/yemek_tarifleri/pideli-kofte.html  googleda ilk aramamda çıktı. Buldum, yaptım, yedim. Sonuç mükkemmel.İnanın bana İskenderden hiçbir farkı yok. İşte o süper görüntü ve tarifi:
(İki kişilik)
Köfte İçin Malzemeler
  • 400 gr kıyma(az yağlı dana eti mümkünse)
  • 1 küçük soğan
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 yemek kaşığı bayat ekmek

  • Sosu için
  • 3 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 bardak su
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • yeteri kadar tuz

  • Pide, yeşilbiber ve 1 tane domates 2 yemek kaşığı tereyağ


Hazırlanışı
  • Köfte malzememiz için kıymayı ve baharatları bir kaba koyun.
  • Soğanı rendeleyip kıymanın içine dökün.
  • köfteyi bir güzel yoğurun.
  • En son ekmek içini atıp yoğurmaya devam edin.
  • Bir tabağa ince ince yassılaştırıp şekil verin.
  • Biber ve domatesi közleyin.
  • Sosu hazırlamak için 2 yeme kaşığı sıvıyağın için domates salçası koyup kavurun.
  • İçine pulbiberini ve tuzunu atın.
  • En son da suyunu koyup kaynatın.Kaynadıktan sonra altını kapatın.
  • Tabakalrımıza pideleri küp küp doğrayıp yayın.
  • Köfteleri teflon tavada az yağ koyarak kızartın.
  • Köfteler piştikten sonra tabağımıza koyduğumuz pidelerin üstüne sostan koyun.
  • Sonra köfteleri yerleştirin.
  • Közlediklerinizi tabağa yerleştirin.
  • Servis yaparke erittiğimiz 2 yemek kaşığı tereyağını dökün.
  • Tabağın kenarına yoğurt da koyabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.






Hiç yorum yok: