2 Ağustos 2014 Cumartesi

Keçeden bebek şekeri ve kapı süsü ve dikiş makinem

Merhabalar
Bu sıcak yaz gününde inanın blog yazmak bile zor geliyor. Ama artık yazayım değil mi? Çok güzel yemekler, tatlılar deniyorum ama bir türlü blog yazmak içimden gelmiyor.Takipçilerim de azalmıştır herhalde diye düşünmekteyim. Ama takipçi sayımın azlığından şikayet edecek değilim. Maksat paylaşmak, yaptıklarımı gösterip ay ben bunları da yaptım diyebilmek:))Bu hazzı hiçbir şeye değişmem. Herhalde bütün kadınlarda vardır bu. Ama tabi önemli olan işin püf noktalarını da paylaşıp dileyen herkesin yaptığınız eserin yapmasını sağlamak.
İlk önce bebek şekerinden başlayayım.Okul bitmeden böyle bir planım vardı, keçeden bebek şekeri yapmalıyım diye düşünmekteydim. Çünkü bebeğime bir şeyler yapmak istiyordum. Ne yazık ki örgü işlerinde iyi değilim. Ama dikiş biliyorum. Bunu değerlendireyim dedim. Tabi önce K.maraş'ta nerede keçe satılır nasıl yapılır bir ön araştırma yaptım. Bundan sonra da Her genç kızın rüyasını süsleyen singer dikiş makinemi aldım. 4 seneden beri hayalimdi gerçekten. Yeni ev  almışsanız bu hayalleri ertelemeniz gerekiyor. Ama bu sefer bebeğim için ertelemeyeceğim dedim ve netten en uygun bir singer edindim. Aşağıdaki benim makinem


Memnun kaldım mı? Öncelikle şunu söyleyeyim dikiş makinesi bilen birisinin yanında olmanız her zaman bir avantaj. Nasıl kullanılacağına dair bir kitapçık var ama bilen birisinin olması zaman kaybını önler. her neyse bebek şekerimi yaparken çok yararlandım vesselam.
 Gelelim keçeden bebek şekerlerime. Öncelikle beğendiğim bir figürü yazıcıda çıkartıp karton bir kalıba uyguladım. Sonra onu dolgulu mu dolgusuz mu yapacağıma karar verdi. Benim keçelerim ince olduğu için dolgulu daha güzel oldu. Sonra kalıptan kesip önce dikiş makinesinde diktim sonra göz ve ağzını yaptım.Aşağıdakiler de bebek şekerlerim
Elde de dikebilirsiniz. benim gibi sabırsız kargalardansanız ve yeni bir dikiş makineniz varsa makinede kenarlarını çekebilirsiniz. Bebek şekerini yaparken bir kaç denemelerim oldu. Önce büyük kesmişim sonra küçülttüm. Her şeyi böyle yapıyorum. Deneye deneye doğru yolu buluyorum:)))Bu arada gözler siyah kolyemdi bir zamanlar ve papyon hazır. Zaten böyle bebek şekeri malzemesi almaya gittiğinizde biblolar, tüller ne ararsanız buluyorsunuz. Benim gibi vaktiniz varsa hiç hazır almayın siz yapın derim ben.

 Gelelim kapı süsüne. Bebek şekerinde olduğu gibi kapı süsünde de denemelerim oldu. Ama sonuç içime çok sindi. O yüzden size gösteriyorum, yoksa göstermezdim:))

Önce bulutu yaptım sonra harfleri yapıştırdım .Güneşi, gökkuşağını ve balonları yaptım. Sonra bulutun içine boncuk sillikon koyup diğer parçaları yapıştırdım. Nasıl olmuş?

Hiç yorum yok: