27 Ağustos 2013 Salı

Kışlık Hazırlıklar

Bugün sizlere yaptığım domates konservelerini anlatacağım. Evlendiğimin ilk yıllarında annem yapardı ama kışlık yiyeceklere ve mezelere çok meraklı olduğum için hepsini kendim denemek istedim.Bu zamana kadar oktay ustanın domates soslarını da denedim ama onlar içine sirke konulduğu için ekşi geldi.Malum zaten şimdi çıkan köy domateslerinin de kendi içinde hafif ekşi tadı vardır. Hani derler ya annemin yaptığı gibi diye.Gerçekten annelerin yaptıkları her zaman güzel ve kusursuz oluyor.Bazı yiyeceklerde kesinlikle bildiğimizden şaşmamak gerekmiş.Bu konserve tarifi  annemden...

1,5 kg domates
yarım tatlı kaşığı tuz
1 adet 1 litrelik kavanoz
Kaynamış sıcak su

Ben size 1 kavanozluk veriyorum ama geçenlerde komşumla yaptığım konserve 4,5 tane çıktı. 5 kg köy domatesi almıştım. Tuzunu kendi damak tadına göre ayarlayabilirsiniz. Önce domatesleri yıkayalım. Bu arada aldığımız kavanozu yıkayıp ve kurulamak gerekiyor ve de kapağını kaynatarak temizlemek en mantıklısı.Domatesleri yıkadıktan sonra kaynamış suya batırıyoruz sonrada soğuk suya batırıp kabuklarının kolayca çıkmasını sağlıyoruz. Domatesler soyulduktan sonra çok büyük olmamak kaydıyla doğruyoruz. Sonra domatesleri ocağa alıp bir taşım kaynatıyoruz.Kaynarken domatesin köpüğünü alıyoruz.Köpüğü sakın atmayın.O günkü yapacağınız yemeğe ya da çorbaya koyarsınız. Köpüğü alınan domatesi bir taşım daha kaynattıktan sonra sıcak sıcak kavanoza koyup yumuşak bir bezin üstüne ters çevirip koyuyoruz. Bir gece bekletip ertesi gün düz bir şekilde evinizin en serin köşesine kışın kullanmak üzere koyuyoruz
Burada domatesin köpüğünü alıyorum.
İşte bu akşamki yemeğimize koyacağımız domates köpüğü...
Kış için hazırlanmış domates konservemiz

Hiç yorum yok: